::PLEASE READ THIS BEFORE PROCEED::

Blog ini hanya memaparlan PENDAPAT PERIBADI si penulis..anda BOLEH bace,tp DILARANG SAMA SEKALI @ 2 KALI @ BEBERAPA KALI SELEPASnyer menggunakan bahan2 yg ade disini untuk tujuan yang tidak MUNASABAH..setiap org ade pendapat masing2, termasuklah si penulis...

::GENG SIBER::

Tuesday, June 15, 2010

Sejarah Semalam...


topik hari ini : cerita semalam.....

apa cerita semalam???x der cerita apa2... apa yg saya nak luahkan kat sini adalah mengenai apa yg pernah berlaku pada saya... bkn semua tapi serba sedikit..apa bende???

2005 - kali pertama saya kenal seseorang yg bermain golf berdiri di hdpn saya dan bercerita mengenainya... golf, putter, driver, flight, OB... bende2 tu mmg asing bg saya...tp x lama sbb saya di ajar mcm mn swing iron utk memukul bola golf... masa tu bf (kini x) mmg sudi mengajar saya sbb saya byk temankan dia kat driving range...

pastu saya mula belajar serba sedikit psl peraturan dlm fairway... masa tu baru saya tau apa itu par, eagle, birdie, boogie, double boogie... cam ner nak kwl buggy... mmg terasa dunia saya mmg asing dgn dunia yg saya sedang alami ketika itu...

walaupun hanya mengikuti dari belakang sbg caddy, tp saya banyak memerhati... org kata golf ni sukan yg x mencabar dan sukan org pemalas... yer la... mula2 pukul bola...bila bola dah jatuh, tunggu smua member dlm flight tu siap pukul, naik buggy ke kwsn bola jatuh... pukul sampai la bola sampai atas green dan tiba masa utk pukul ke lubang...

tp apa yg orang x tau, golf ni mmg mencabar... bukan semua org blh main golf... yg paling penting masa main golf bagi saya adalah ketenangan minda... org yg stress mmg x blh main sbb akan menyebabkan scorenya terjejas... dah byk kali saya tgk member2 yg main dlm keadaan stress..mmg x leh layan... bola selalu OB..

itu pengalaman saya jd caddy x rasmi kpd x-bf saya... knp saya bercerita psl golf??? sbb dlm emel yg terakhir makhluk tu bg, dia kata x-bf saya slalu bwk dia ke kelab utk main golf... jd saya kembali sekali lg ke lapangan golf bkn kerana dengkikan perempuan itu tp utk kepuasan diri saya...

selama ini saya dikutuk dan dihina oleh mereka dkt kelab golf tu hanya kerana ciri2 fizikal saya serta penampilan saya.... mereka mengejek saya kerana skill golf yg ntah hape2... dan kini saya dah jumpa seseorang yg mampu membimbing saya...

walaupun masa hanya berbaki seminggu utk saya berlatih di kelantan, tp latihan akan saya teruskan di kl... di sini saya hanya perlu membayar RM50/jam tp sekembalinya saya ke KL saya perlu menyediakan RM150/jam...

demi menyeimbangkan tahap pendidikan dan pencapaian individu, i have to put something back... mmg sedih apabila terpaksa memilih antara membayar coaching fee ataupun beli mesin jahit baru..erm... tp saya nak ada sesuatu yg blh saya banggakan bila tiba masa saya terserempak dgn member dr kelab... cthnya : handicap saya...

saya akan bersabar demi melihat muka2 individu yg pernah membuatkan air mata saya tumpah terkejut melihat perubahan saya... saya bkn mengharapkan pujian tp mengharapkan pengertian bahawa mereka juga dtg dr dunia saya.. dunia yg penuh dgn kemiskinan, kesusahan dan kehinaan... hanya krn mereka berjaya dlm kerjaya ( yg sesetengahnya hanya berlagak jer), itu x bermakna mereka patut lupakan masa silam mereka...

kerana mereka perlu ingat dan sedar, sesiapa sahaja mampu berubah asalkan mereka ada niat dan tahu cara yg nbetul utk berubah... dan saya..berjanji pd diri sendiri.. apa yg saya buat pd masa hdpn bukan la dendam terhdp sesiapa tetapi sekadar memenuhi kepuasan diri...

moga2 suatu masa nanti akan terbuka pintu mata hati mereka yg pernah menyakiti saya..amin...

1 comment:

  1. I dont golf but still love your spirit. Moga anda berjaya dalam sukan golf.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...