::PLEASE READ THIS BEFORE PROCEED::

Blog ini hanya memaparlan PENDAPAT PERIBADI si penulis..anda BOLEH bace,tp DILARANG SAMA SEKALI @ 2 KALI @ BEBERAPA KALI SELEPASnyer menggunakan bahan2 yg ade disini untuk tujuan yang tidak MUNASABAH..setiap org ade pendapat masing2, termasuklah si penulis...

::GENG SIBER::

Friday, May 28, 2010

Dia Juga Memahami...

Testing! Testing!!

Cute x saye mase kecik2 dulu??dari kiri kak sya, saya atas basikal kat dpn, abg menyokong dari belakang dan yg berdiri baju belang tu x pasti lak saye sape.... gamba ni di ambil pd okt 1986; saya lahir 31 julai 1985..

abg saya skrg ni dah berumo 30 tahun... sejak umo remaja dia berjauhan dari keluarga sehinggakan saya rasa dia tidak tahu apa yg berlaku pd keluarga kami... dia amat garang dan memang menyakitkan hati...walaupun begitu, dia amat mengambil berat akan ahli keluarga kami; apa yg kami nak dan apa yg tidak ckp di rumah kami...

saya ingat lagi, makcik membebel sbb mesin basuh rosak..lps 2 hari kak long ckp abg dah belikan mesin basuh baru yg lbh bsr...erm...abg mmg cam tu..pantang ada yg sebut psl kekurangan dia akan cuba penuhi secepat mungkin...

skrg ni saya bersendirian di rumah... kak long ke Melaka jumpa suaminya yg bekerja di sana... biasanya kami mmg x masak...kekadang shj, tu pun bila dah bosan dgn masakan kedai... hari ni pun saya x msk sbb saya hanya berdua dgn abg...

hari ni saya bgn lewat sbb penat bekerja sepanjang minggu.. bila saya bgn saya lihat piring & pinggan di dlm sink sudah siap di basuh.. hanya tinggal cawan shj... terkejut juga saya; selama ni dia hanya tau sediakan bekalan makanan dirumah sahaja, langsung x nak amik tau psl kerja rumah...

bkn itu shj, dia belikan saya nasi bungkus...yg buatkan saya terharu, nasi yg dia beli x der sambal...selama ini mmg saya x mkn sambal dan mmg akan buang hampir separuh nasi saya asalkan 'bekas' sambal tu tiada dlm nasi saya...

saya boleh katakan abg saya berhati batu, selalu buli saya mase saya kecik, x pernah pk perasaan org lain, pentingkan diri dan bla..bla..bla...mmg menyakitkan hati...tapi hari ini dia buktikan dia juga ada sifat penyayang..

setelah ibu dan bapa meninggal, dia adalah penjaga saya bersama2 kakak saya..walaupun saya dah besar tp dia masih bimbangkan keadaan saya..walaupun dia garang dia sentiasa sediakan kemahuan saya malah sentiasa memikirkan keselesaan saya..mungkin kerana ingin menebus beberapa tahun yg telah 'terlepas'...

x lama lg, abg saya akan berkahwin dgn gadis pilihan hatinya...sedikit sebanyak hati saya berasa sedih..lps ni perhatian abg saya akan beralih kpd keluarga yg bakal di dirikan... masih bolehkah saya bergantung hrp kpdnya lg??

jika sebelum ini saya x suka di kongkong, tp pasni saya akan bebas..namun sedikit pun saya x gembira...kerana saya pasti akan rindukan 'amukan' abg saya...

terima kasih kerana masih sudi menjadi abg saya!!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...