::PLEASE READ THIS BEFORE PROCEED::

Blog ini hanya memaparlan PENDAPAT PERIBADI si penulis..anda BOLEH bace,tp DILARANG SAMA SEKALI @ 2 KALI @ BEBERAPA KALI SELEPASnyer menggunakan bahan2 yg ade disini untuk tujuan yang tidak MUNASABAH..setiap org ade pendapat masing2, termasuklah si penulis...

::GENG SIBER::

Wednesday, August 18, 2010

Di Kala Sunyi..

yup...di kala sunyi....

tempat : dataran merdeka.

tarikh : 17 ogos 2010

jam : 1.05am

ting..jam berdetik... mmg sunyi kat dataran skrg ni...tapi masih ada kereta yg parking di kiri kanan jalan.... naper saya disini?? cuma mencari diri yg hilang....

saya perhatikan kehidupan kota yg x pernah mati; sentiasa ada makhluk yg berkeliaran di atas jalan raya samada berseorang spt saya ataupun berpasangan...bukan itu yg menarik ati saya...

sepanjang sejam setengah yg lepas saya perhatikan kete yg silih berganti parking dibelakang kete saye.... tp ape yg saye perhatikan hanyalah gelagat seorang remaja lelaki sekolah menengah..mungkin dlm tingkatan 2/3 yg menolak troli yg membawa kotak palstik berisi air minuman dan juga jajan...

didalam cuaca yg hujan renyai2, hanya menutup kepalanya dgn beg plastik berwarna oren....ke sini sana, menolak troli demi mencari rezeki.. dia tinggal di cheras tp mencari rezeki di dataran merdeka... dia mengingatkan saya akan diri saya yg dulu... penat belajar pd waktu pg hingga ke ptg pastu sambung keje sambilan dr ptg hingga ke tgh mlm....

betapa susahnya hdp saya dulu tp tiada siapa yg tau... apa yg org nampak skrg adalah hasil setelah penat lelah saya bekerja demi mencari sesuap nasi dan juga kesenangan di masa hadapan... org hanya tau mencemuh tatkala kita senang, apatah lg tatkala kita susah...

kehidupan ini adil kerana setiap bhgn yg kurang akan ditambah pd bhgn yg lain.. cuma kite jer yg x tau/x prsn mengenai hal ni sbb kita terlalu sibuk mengeluh dan mengomel... jika anda mampu melihat betapa gigihnya adik ni bekerja demi mencari duit poket tanpa perlu mengemis pasti anda akan bersyukur kerana tatkala saya postkan note ni, adik tu masih lg gigih menolak trolinye dari sebuah kereta ke kereta yg lain tanpa menghiraukan hujan yg masih menitis membasahi badannya sdgkan anda telah nyenak tido dibuai mimpi...

kite dilahirkan utk merasai pelbagai pengalaman yg berbeza, dan hanya yang berpengalaman dapat mengecapi nikmat hidup...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...